تعداد دانشکده‌دندان؛ ۴۴مجوز جدید دوره احمدی‌نژاد

تعداد دانشکده‌دندان؛ ۴۴مجوز جدید دوره احمدی‌نژاد

تعداد دانشکده‌دندان؛ ۴۴مجوز جدید دوره احمدی‌نژاد

دکتر سعید عسگری؛ دندان‌پزشک متخصص درمان ریشه دندان و دبیر شورای آموزش دندان‌پزشکی گفت: در یک مقطع ۸ ساله، ۴۴ دانشکده دندان‌پزشکی جدید در کشور تاسیس شد و اکنون در همه استان‌ها حداقل یک و در تهران ۸ دانشکده دندان‌پزشکی فعال است. این آمار قبل از انقلاب ۵ و تا سال ۸۴ سیزده دانشکده بود. این همه دانشکده و افزایش ۳۰۰درصدی دانشجو، به بهبود شاخص‌های سلامت دهان کمکی نکرد. نسبت دندان‌پزشک به جمعیت ایران بیش از دوبرابر مصر، ولی شاخص بهداشت دهان مصر از ما بهتر است!
ایردن، پایگاه دندان‌پزشکی
دکتر سعید عسگری پیش از ظهر امروز در نخستین همایش دندان‌پزشکی و طب در بیمارستان شهید صدوقی یزد اظهار داشت: طرح تدوین کتب مرجع علمی از چندی پیش در کشور اجرایی شد که در این راستا ۱۴ عنوان کتاب تخصصی در حوزه دندان‌پزشکی در دست چاپ است که به زودی رونمایی می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد غیرضروری دانشکده های دندان‌پزشکی در کشور بیان کرد: در حال حاضر ۵۷ دانشکده دندان‌پزشکی در کشور فعال است که این آمار قبل از انقلاب پنج دانشکده بود و تا سال ۸۴ به ۱۳ دانشکده رسیده بود.
عسگری عنوان کرد: در یک مقطع هشت ساله، ۴۴ دانشکد دندان‌پزشکی دیگر در کشور تاسیس شد و اکنون در همه استان‌ها حداقل یک دانشکده دندان‌پزشکی و در شهرهایی نظیر تهران هشت دانشکده دندان‌پزشکی فعال است.
وی، وجود این میزان دانشکده را غیرضروری خواند و افزود: رشد این دانشکده ها و افزایش آمار دانشجویان به شکل ۳۰۰ درصدی نتوانسته به ارتقا شاخص‌های سلامت دهان کمک چندانی کند.
دبیر شورای تخصصی دندان‌پزشکی کشور اظهار داشت: در حالی که در کشور ما به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۳.۶ دندان‌پزشکی وجود دارد، شاخص سلامت بهداشت دهان در کشوری نظیر مصر که به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۱.۷ دندان‌پزشکی دارد، ‌ پایین‌تر است.

وی بیان کرد: در عین حال رتبه علمی ما در دندان‌پزشکی رتبه خوب و قابل قبولی است به نحوی که رتبه ایران در کل علوم ۱۶ در بین ۲۲۵ کشور دنیا است و رتبه در علم طب ۱۹ و رتبه دندان‌پزشکی ۱۴ است.
منبع: انجمن دندانپزشکان  ایران

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر